BUSINESS GAMES INTERNATIONAAL

BUSINESSGAMES NEDERLAND

BUSINESS GAMES BELGIË

BUSINESSGAMES LITOUWEN
Wist je dat?
De markt voor Business Games in Singapore en de rest van Azië ook booming is! Jaarlijks zijn vele wereldbekende bedrijven die in Azië zijn gevestigd op zoek naar een Business Game voor hun werknemers. Enkele voorbeelden van de klanten van onze vestiging in Singapore zijn: Heineken, Hilton Hotels Worldwide, UBS, Microsoft, Toshiba, PWC, Expedia en ING.
Belangrijkste verschillen met Belgen
Singapore is op het eerste gezicht een kosmopolitische metropool. Maar achter de ‘westerse’ uitstraling schuilt een cultuur met onmiskenbaar Aziatische kenmerken.
Singapore is op het eerste gezicht een kosmopolitische metropool. Maar achter de ‘westerse’ uitstraling schuilt een cultuur met onmiskenbaar Aziatische kenmerken.
• In het algemeen dragen de Singaporese zakenman en ambtenaar geen jasje; wel een das en overhemd met lange mouwen.
• Zakenvrouwen of vrouwen in overheidsdienst zijn in Singapore formeel en zakelijk gekleed.
• Het is in Singapore niet gebruikelijk uit te weiden over onderwerpen als familieaangelegenheden.
• Amicaal gedrag, zoals schouderklopjes uitdelen, valt niet in de smaak.
Belangrijkste verschillen met Belgen
Een groot verschil met de Nederlanders is dat die hun zakenrelaties even snel mee nemen naar de kantine voor een broodje kaas en een glas melk. Terwijl het voor ons belangrijk is om eerst een relatie op te bouwen met hun eventuele zakenpartner. En in die kennismakingsfase speelt de warme lunch, met een goed glas wijn, een belangrijke rol. Sterker nog: de lunch is heilig.
Een groot verschil met de Nederlanders is dat die hun zakenrelaties even snel mee nemen naar de kantine voor een broodje kaas en een glas melk. Terwijl het voor ons belangrijk is om eerst een relatie op te bouwen met hun eventuele zakenpartner. En in die kennismakingsfase speelt de warme lunch, met een goed glas wijn, een belangrijke rol. Sterker nog: de lunch is heilig.